PopCorn , Coklat Snek Sihat?


6c4c


Tahukah anda snek yang enak tapi berkhasiat?? Kebanyakkan kita kan suka sangat kudapan apatah lagi bila sedang menonton TV. Kacang laa.. Keropok laa.. Kalau kat rumah ni, suka makan temosa sebagai kudapannya.. Haa.. Ada yang berkhasiat ada yang tidak.. Apa kata kita ubah, makan snek yang sehat.. Perut kenyang, kesihatan pun baik saja..:) Jom cekidout..


1. Coklat Gelap ( Dark Chocolate )

1343

Tengok gambar pun dah terliur ni haa.. ☺☺☺☺ 

Makan coklat setiap hari merupakan salah satu cadangan dalam perubatan. TAPI, pastikan bahawa anda hanya makan beberapa keping potongan kecil colat tersebut. Jangan pulak makan sehari satu bar coklat tu pulak.. Kan lain jadinyaa. ✌✌. Kalau boleh, cari soklat yang at least 60-70% kandungan koko.. Kebetulan, saya memang lebih suka Dark Chocolate dr Milk Chocolate. Rasa klassik je makan dark chocolate. Hahaha... Dan pastikan juga coklat tu takde lemak tepu!!! Ingattt...

Coklat gelap ini mampu meningkatkan aliran darah serta melegakan arteri. Selain itu, mampu mengurangkan risiko strok dan serangan jantung.. Wahh,, hebatnyaa awak wahai coklat..💚💚💚





2. Bertih jagung (Pop Corn)

5b3e



Pop corn mempunyai serat yang tinggi dan ini sangat membantu dalam proses penghadaman kita. Sesetengah serat ini mampu mengeluarkan kolestrol yang melekat di dinding saluran darah, secara tidak langsung akan mengurangkan tahap kolestrol dalam tubuh kita. Siapa tak mahu?? Amalkan lah makan pop corn tapi dengan syarat jangan terlalu banyak perisa yang kita letak pada pop corn tu. Contoh macam butter, caramel, coklat.. Kalau nak berperisa, biar sikit-sikit je.. Rasa2 manja jee.. Haa.. gitu..😘😘


Ada lagi 3 snek yang berkhasiat yang kita boleh amalkan.. Boleh terus baca sini okayyy?? -Snek Sihat😉😉-