Pengorbanan Cuti Sem T.T

            
Hai..
          Saya... Saya.. Nak tulis sini.. Sebagai kenangan untuk saya dimasa akan datang.. Hehehe.. Nanti bagi kat cucu cicit baca.. Pengalaman nenek nii.. Hahahaha.. *berrraanngggann sangattttt* Sekarang... jam 8.04 p.m, 21 Januari 2015.. Saya, adalah seorang pelajar...eh.. tak sedap la sebut pelajar... mahasiswi.. ececece.. nampak educated sangattt... *mata keatas, tangan dibahu* Mahasiswi tahun akhir di UMP.. Universiti Mane Pulop... Hehehe..  Sebagai pelajar.. eh..mahasiswa mahasiswi tahun akhir, mereka pasti tak lepas drp projek tahun akhir.. FYP.. PSM.. same laa tuu... Begitu jugakk iolllsss... hehehe..


          Saya..bukan nak cerita subjek ape yang kena amek ke ape ke.. Haha... Cuma nak cakap, kerana FYP, saya sanggup berkorban tidak bercuti.. ececece.. Hahaha....Sbg student Chem Eng kat UMP ni, mereka kena tempuhi dua projek besarrr punyaaa.. Saya dah lepas satu projekkk.. Harap2 sukses.. Projek berkumpulan yang lebih pemes disebut PD (Plant Design).. Alhamdulillah.. Saya dapat group yang superb.. Walaupun setiap orang ada ragam masing.. Tapi.. itu normal bebeh..
             Eh.. cukup pulakk telur ni ada 6.. Sama dengan bilangan ahli group saya.. Hahaha.. >.< Eh.. nanti la citer pasal PD.. Sekarang nak cerita pasal pengorbanan cuti saya.. hehehe.. Sepanjang saya jadi mahasiswi kat sini, cuti sem, malahan cuti sabtu ahad tak pernah saya bazirkan... Mesti saya manfaatkan dengan pulang ke rumah.. *ramai jeles* Hahahaha.. Tapi, kerana PSM.. saya masih diUMP sedangkan yang lain sudah pulanggg.. Wuuu.. T.T Ekceli tak terasa sangat.. Sebab boleh je nak balik rumah.. Ulang alik.. Hahaha.. Sebab nak nampak rajin, stay la UMP.. Hahaha.. Nampak tak poyo?? Kuikuikui...


           Terima kasih kepada "adik tiri" saya, sebab dia yang ajak start buat experiment.. Kalau sorang, mungkin peratusan saya nak buat experiment ni 0.99% jeee.. Hahaha.. Kagum betul dengan dia.. Dah lame tak balik rumah.. tapi sanggup korbankan lagi cutinyaa.. Tabik springgggg...!!! Hehehehe.. *kalau dia baca ni kompem kembang sampai koyak rabak baju* Rancangan kami nak setelkan preparation sample sebelum hujung bulan niii.. Sebab dia nak balik.. Tapi.. rancangan tu macam susah je nak laksanakan.. Hehehe.. Tapi takpe.. manusia hanya merancang, Allah yang menentukan...  Tadi pun masalah macam2.. Ada ke patut, keringkan sample, makin lame kering, makin banyak pulakk kandungan air dalam sample tuu.. Hohoho.. Dusta semua nii.. Tapi bila teringat pesan lecturer masa matrik, dia cakap...
"Experiment mana ada betul salah.. So dont worry"

               Terus berkobar-kobar sambung buat.. Hahaha...Tapi lepas masalah tu, ada pulak masalah baru.. Oven yang guna untuk dry sample, suhu nya makin menurun.. Eh eh eh.. Pelik tuuu.. Salah siapa?? T.T Esok.. nak pergi check semula.. Hopefully semuanya OK..! Supaya cuti saya tidak sia-sia.. 
 Opsss.. nak pergi jumpa  "adik tiri" dulu.. Haha.. Assalamualaikum..  

No comments:

Post a Comment