Tutorial : Highlight Shadow

       Yeayy..!! Hari ni saya belajar benda baru.. Hehe.. Puas jugak saya google.. Jumpa.. Dah apply.. Tapi tak jadi.. Cuba lagi.. Dan lagi.. Akhirnya jumpa jugak dan menjadiii... Alhamdulillah.. So saya nak share dengan semua... :)
Cuba tengok blog saya.. Try highlight kan mane2 part.. Nampak tak?? Ada shadow warna pink.. >.<
Haaa.. Tengok..Tengokk.. Yang dah dihighlight kan.. Ada shadow lagii.. hehe.. Nampak rare gituu.. Biasa bila kita highlight, keluar warna biru tu jee.. :) Tuto ni saya creditkan kepada Nor Husna.. Comey blog dia ni.. :D
Since saya pengguna Design Template, so saya just sharekan yang DT laaa... :)
1. Pergi Dashboard > Template > Edit HTML
2. CTRL + F | F3 untuk cari kod ini --> a:link {
3. Copy kod dibawah ni dan paste ATAS kod yang anda cari tadi
::-moz-selection {background:#FFFFFF;color:#000000;text-shadow: 2px 2px 3px #FB6265;}::selection {background:#FFFFFF;color:#000000;text-shadow: 2px 2px 3px #FB6265;}


 =)) Warna Hijau - Gantikan kod warna yang anda ingin kan..

No comments:

Post a Comment