Diam Diam Ubi Berisi, Diam Diam Besi Berkarat..




     Morning peeps..=) Pagi yang hectic yawww.. Bangun lewat dari sangkaan.. T.T Padahal pagi ni ada Kursus Green Card.. Green Card tu apa?? Kad Hijau laa.. Hahaha... Ekceli saya pun tak tahu apa function green card.. Tapi tak pe.. Lepas ni, after kursus pasti saya tahu dan faham apa itu green card dan benefit bila ada card tuu.. So, lepas ni saya akan share apa yang saya belajar dari kursus...Untuk pagi ini, bukan pasal Green Card ingin saya luahkan.. Hehe..

        
credit google

     Seperti yang pernah diberitahu sebelum ini, aku seorang yang pendiam dan pemalu.. Mak aku cakap aku ni 'slow motion'... Hahaha.. Takpe2.. Ku terima seadanya.. Biasanya time cuti, aku hanya terperap di rumah... Keluar pun kalau p amik adik kat sekolah dan jalan2 ngan family. Tapi kali ini cuti agak berbeza.. 
Cuti baru ni, aku terpaksa balik UMP awal.. Kerana perlu menghadiri Kem Hala Tuju CHEST.. Alaa.. Kem pemantapan untuk MT & Exco Chest.. 

       Hal itu membuatkan jiran ku bertanya.. So mak aku pun bagitahu laa.. Jiran aku tu macam tak caya.. 

Mak aku citer, jiran aku cakap

 "eh, nampak gitu2 jee.. tapi boleh pegang jawatan tinggi2"

Mak aku reply

" anak kita bukan jenis macam anak orang tu, anak kita slow motion jee"

Aku reply dalam hati,

"haa.. betul la tu.. kih3.. "



           Nampak tak?? Entri ni just nak tunjukkan tak semestinya orang yang nampak lembap, slow n pemalu tak boleh nak menonjolkan.. Tak perlu gosip murahan untuk jadi pemes... Duk diam2 sudah.. Asalkan kerja tip top...^_^


No comments:

Post a Comment